Omslag: "Säg att det går över"

"Säg att det går över" - Ida Wiklund tillbaka med ny singel som berör i vintermörkret

"Någonstans längs vägen mötte vi sanningen, vi försökte springa ifrån den, när den jagade oss och jag tror att vi springer än.”

Ida Wiklunds nya singel ”Säg att det går över” handlar om sorgen, smärtan och kluvenheten i att möta sanningen efter en lång tids förnekelse. Låten har hon skrivit tillsammans med Erik Sahlén.

- Jag ville beskriva känslan av när man tillslut vågar erkänna för sig själv att man inte är lycklig i sin relation och att då våga ta beslutet om att lämna, berättar Ida.

Ida har haft ett framgångsrikt 2019. I januari kunde P4's lyssnare höra hennes alster live i Musikplats Stockholm. Under året har Idas gripande singel "Tid att leva" spelats en hel del på radio. Låten skrev Ida som en hyllning till hennes systerdotter Tindra som gick bort i cancer endast sex år gammal.

I våras släppte Ida duetten "Lyckligast Nu" tillsammans med Jens Hult. En låt som de även framförde i TV4´s Lotta på Liseberg. Under sommaren har duon gjort ett flertal spelningar ihop och Ida uppträdde även på Visfestivalen i Västervik, en spelning som hon minns med värme.

Ida har levererat flera uppmärksammade låtar genom åren, bland annat "Mellan Dröm & Verklighet" som har över en halv miljon streams på Spotify. Och i dag släpper den produktiva singer-songwritern alltså ytterligare en singel som berör i vintermörkret.

Lyssna på "Säg att det går över" här.

”Säg att allt som vi drömt om, kommer nog så småningom”.

Ida Wiklund online:

HemsidaFacebookYouTube