SAMARBETE. ​Den maskerade multitalangen och instrumentalisten Sickick samarbetar med svenska succérapparen Greekazo

Kanadensiska musikfenomenet Sickick har sedan debuten 2014 hunnit öppna upp för självaste Drake, streamat över 150 miljoner på Spotify och byggt en massiv och dedikerad fanbase på sociala medier. Bara hans YouTube-kanal har 1,8 miljoner prenumeranter och engagemanget är påtagligt. Hans fans kallar sig för Sickick Army, en lojal publik som följt med under alla år artisten delat med sig av unika musikmixar och nyskrivna låtar, allt independent under sitt skivbolag S!CK MUSIC.

På låten “Don’t You” har Sickick samarbetat med svenska stjärnan Greekazo, ett unikt samarbete som knyter samman de båda artisternas karaktäristiska sound till en R&B/rap-låt med en stark hook och träffsäkra texter likt ingenting  som tidigare hörts - ett samarbete som överraskat både bransch och fans.

Singeln släpptes 5 februari på samtliga plattformar via Stockholm-baserade labeln Northbound Music Group.

LYSSNA PÅ LÅTEN HÄR

SE VIDEON HÄR

Mer om Sickick
Sickick är en musiker från Kanada som sedan debuten 2014 på egen hand byggt upp en massiv följarskara på sociala medier. Han känns igen från den karaktäristiska mask som han bär under alla sina framträdanden. Syftet bakom är ett hundraprocentigt fokus på den musik han gör och inte de fördomar som kan komma med en artists utseende. Med masken utmanar Sickick de stereotyper som finns om identitet och musikgenrer och låter sin musik och sin talang tala för sig själva.

YOUTUBE | INSTAGRAM | SPOTIFY

Mer om Greekazo
Sedan debuten 2019 har 19-åriga Hässelbyrapparen Greekazo tagit Sverige med storm. Debutsingeln “HotSpot” har streamats över 29 miljoner gånger och han har sedan dess samarbetat med flera av de största namnen inom svensk hiphop, såsom Éinar, Dree Low, 1.Cuz och K27, bl.a. på debutalbumet “GÖR NU, TÄNK SEN” som uppnått fler än 60 miljoner streams. Greekazos unika sound präglas av kreativa och humoristiska texter över beats inspirerade av UK drill och amerikansk westcoast-rap. Som en respons på Greekazos raketkarriär och det stora intresse skapades kring honom släppte Dplay en dokumentär om den unga rapparen - “In the hotspot”.

YOUTUBE | INSTAGRAM | SPOTIFY

Aktuell musik från Clap Your Hands hittar du i vår spellista på Spotify: