NY SINGEL. ​Sebastian Stakset avslutar “fyra singlar under fyra veckor” med släppet av “Kaossituationer” feat. Alex Ceesay

Idag kommer Sebastian Staksets singel “Kaossituationer” feat. Alex Ceesay - som är det sista släppet av Sebastians “fyra singlar under fyra veckor”!

“Jag och Alex ville mötas i en låt där vi var, han var i ruschen och jag var i mitt nya liv. Han sa att han såg ljuset i mina ögon och längtade dit men visste inte hur. Strax därefter satt han häktad för mord.”

LYSSNA HÄR

De tre tidigare släppen under denna Stakset-månad har varit Matte Caliste-producerade”Där stjärnorna slocknar” och två samarbeten med Einár; “Tills vidare” och “Helt ärligt” .

I våras kom Sebastians tredje soloalbum, en skiva med starka texter och där han tog tillbaka rappen och de hårda beatsen och även samarbetade med flera av den nya generationens hiphopare. Han har sedan dess fortsatt jobba med unga artister från både pop- och hiphopscenen. Sebastian släpper i höst sitt fjärde studioalbum som soloartist, första singeln ut från det var maj-releasen “Smutsiga barn” feat. Myra Granberg.

Spotify