Forest canopy, Mai Ndombe - Democratic Republic of the Congo /  Project: Mai Ndombe REDD+ Project /Foto: Filip C. Agoo
Forest canopy, Mai Ndombe - Democratic Republic of the Congo / Project: Mai Ndombe REDD+ Project /Foto: Filip C. Agoo

STHLM 2-5 JUNI. Everland presenterar "The Forest Plan" – en lösning för att stoppa skövlingen av hotad skog till 2030

I samband med FN:s program och firande av Världsmiljödagen 2022 i Stockholm håller Everland, ett amerikanskt företag som representerar världens största portfölj av beprövade och kraftfulla skogsbevarande projekt, ett antal event på Fotografiska den 2-5 juni.

De informativa evenemangen riktar sig till media, företagsledare, beslutsfattare och aktivister för social rättvisa. Everland inleder den 2 juni med att presentera The Forest Plan, som visar hur det är möjligt att effektivt stoppa skövlingen av skog under det här decenniet.

The Forest Plan är företagets svar till det löfte som 141 länder gav på COP26 i Glasgow i höstas; att få stopp på skogsavverkningen till 2030. Planen är baserad på en beprövad, samhällsledd modell centrerad kring djur- och naturliv som använder sig av REDD+-mekanismen, vilket är en FN- strategi för att minska klimatförändringarna. REDD+ är en förkortning av Reducing Emissions from deforestation and Forest Degradation.

Eventen betonar det akuta behovet av att skydda hotade skogar, något som är avgörande för att lösa kriserna för klimat och biologisk mångfald. Dagarna på Fotografiska kommer att innehålla fakta, information och kommentarer från forskare, naturvårdsexperter, representanter från skogsamhällena samt ikoniska musiker.

AGENDA - FOTOGRAFISKA, STOCKHOLM
June 2
The Forest Plan Launch and Luncheon
- Innovation Forum Seminar: From the Front-Line Battle to Stop Deforestation – can also be seen via Innovation Forum’s live stream

June 4
      The Concert for Climate – can also be seen via Looped live stream. More information about the concert will follow shortly.

June 5
        Filip C. Agoo “Photos from the Forests” Exhibit and Reception

För mer info om och registrering till evenemangen kontakta oss på Clap Your Hands.

Om Everland
          Everland representerar världens största portfölj av beprövade och kraftfulla skogsbevarande projekt i Sydostasien, Afrika och Latinamerika. Everland samlar skogssamhällen och företag för att gemensamt skydda några av världens viktigaste och mest sårbara skogar. Besök https://www.everlandmarketing.com/ för mer information.

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Malin Cederholm

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB