Hank von Hell streamar sommarens enda konsert från Ullevi.

STREAMAD KONSERT. Håkan ställer in. Hank tar över.

När Ullevi fick frågan om det fanns intresse att låta rockikonen Hank von Hell inta Ullevis stora scen, var det ingen tvekan. Hank von Hell och hans band ger nu en hel konsert i full produktion - ”Live at Ullevi Stadium”, den 15 juni 2020 kl. 21:00. Samma dag släpps även det nya studioalbumet ”Dead”. 15 juni är också Hanks födelsedag.

Andra artister har valt att livestreama från vardagsrum eller replokaler. Det är ingenting för Hank von Hell.
Han blir den första artisten i världen att livestreama från en arena med en kapacitet på över 75.000 besökare.
Detta är den enda hittills planerade livekonserten på Ullevi 2020.

Magnus Ax, producent för konserten berättar:
- Det här är så jäkla kul att ha fått till! Hank är en legend, och vi är så taggade! Göteborg har alltid, och kommer alltid vara Sveriges rockstad nummer 1, så att genomföra detta just här, är något som man känner enorm stolthet över. Jag vill även passa på att tacka och nämna våra fantastiska partners för detta event: GOT EVENT & Ullevi, Bandit Rock, RedDot, Ljud Med Mera samt Sony Music. Det här kommer bli grymt!

Hank von Hells fans, i Sverige och runt om i världen, kommer inte att bli besvikna. Rocklegenden Hank är extremt laddad och redo att leverera århundradets liveupplevelse. Trots att arenan kommer vara tom, är det inte tänkt att spara på krutet.
- Jag har fått frågor om att livestreama flera gånger nu under dessa Covid-19 tider. Men jag har hela tiden känt att OM jag ska göra det, så vill jag ge fansen en ”out of this world experience”. För det är just där vi är och lever nu, i en annan värld. Så när idén kom upp att göra det från Ullevi, och framför allt från Göteborg - en stad som jag älskar och ser som mitt andra hem - så var det ingen tvekan. Kan man inte ta sig till giget, så kommer Hank med giget till dig. Med besked."

Biljetterna kostar 150 SEK och finns att köpa via Hank von Hells hemsida, https://hankvonhell.solidtango.com

Samma dag som konserten streamas släpps även nya studioalbumet ”Dead”  (Sony Music).