​Sulo släpper dubbelalbumet ”Night Shift” /”Brilliant Outsiders” genom brittiska Cargo Records!

Sören ”Sulo” Karlsson, den forne rocksångaren från Diamond Dogs, är kanske just nu mest känd för sitt långa samarbete med Kikki Danielsson, där han producerat och skrivit låtar till hennes albumtrilogi ”Painted Lady”. Men en mycket stor del av hans karriär finns i England; sedan 2012 har han bandet The Crunch tillsammans med medlemmar från Clash, Sham 69 mfl, han samarbetar mycket med Kevin Poiree, jobbar med engelska gitarrlegenden Chris Spedding och har projektet The New Deal ihop med Jeff Turner från Oi-legenderna Cockney Rejects där första singeln “Canning Town Beach“ spelats flitigt på BBC under våren.

Vid sidan av allt detta har Sulo även en solokarriär och nya albumet “Night Shift“ är hans sjätte engelskspråkiga skiva. Anslaget är melankoliskt, naket, mörkt och sårbart. Sköra melodier bär upp de starka och ibland smärtsamma texterna om ensamhet, utanförskap, sömnlöshet och sorg.

Låtar som “End Of Me“, “Hit Me Where It Hurts“, “All Shapes Of Loneliness“ och “I Swear To God I Don’t Believe“ gör att det känns som ett brev till lyssnaren, en känsla av ett slags avsked - som om Sulo gör upp med gamla spöken och demoner, sorterar oförlösta sorger, oförätter och bedrövelser för att sedan kunna gå vidare utan att någonsin behöva se tillbaka igen.

“Night Shift“ släpps som ett dubbelalbum tillsammans med återutgivningen av Sulos countryduett-album “Brilliant Outsiders“. “Brilliant Outsiders“ innehåller duetter med storheter som Paul Young, Maria McKee, Bellamy Brothers, Terry Reid, Janis Ian och Linda Gail Lewis

Sammantaget innehåller den här releasen 27 låtar från en artist & låtskrivare som fortsätter ösa ur en till synes bottenlös källa av kreativitet!

Lyssna på albumet HÄR

Presskontakt:
Johanna Boström Stone - Stone Media
Tel: 070-6408504 - Email: johanna@stone.se

PR-KOLLEKTIVET SÖDERMALM

PR-kollektivet Södermalm består av en grupp frilansande PR-konsulter inom främst musik, nöje, kultur & livsstil. Alla har lång och gedigen erfarenhet av PR och varumärkesbyggande.
Vi sitter i gemensamma lokaler på Södermalm i Stockholm.

Big Is Promotion – Birgitta Haller
Mave Music – Malin Veronica