Josefinito och Ankan. Ur videon "Holidate". Foto: Oskar Cresso.

VIDEO. Josefinito och Ankan slår sina (vin)påsar ihop i årets roligaste julvideo - "Holidate"

Du har väl inte missat årets kanske roligaste jullåt? Den 27 november släppte Josefin "Josefinito" Johansson singeln "Holidate". En inte så traditionell jullåt om två singlar som bestämmer sig för att slå sina (vin)påsar ihop på självaste julafton. "Holidate" gästas av ingen mindre än Josefins komikerkollega Anders "Ankan" Johansson vars karaktär i videon är en smula besatt av att duka.

- "Holidate"' är tillägnad alla som inte har barn eller har möjlighet att fira högtiderna med dem. Då är julen ett bra tillfälle att bredda sin bekantskapskrets, bjuda över nån på en kopp gott och få njuta av dennes klapp, säger Josefinito.

Låten, som bland annat har uppmärksammats i podcasten "Musikrådet", har nu förärats med en video. Precis som Josefinitos tidigare alster doftar även denna eurodisco, 90-tal och Aqua. I går var det premiär för musikvideon hos Gaffa, och i dag släpps den officiellt.

Kolla in videon "Holidate" här.  <<<

Nyligen spelade Josefinito låten live i TV4:s Efter fem och den 23 december gästar hon även BingoLottos uppesittarkväll. "Holidate", som i grunden handlar om ensamhet, är skriven av Josefin Johansson och Robin Rudén. Videon är regisserad av Oskar Cresso.

Lyssna på "Holidate" här. <<<

Let's set the plates!