VIDEOPREMIÄR. Final Fantasy-aktuella Endigo släpper spektakulär musikvideo

VIDEOPREMIÄR. Final Fantasy-aktuella Endigo släpper spektakulär musikvideo

I slutet av januari släppte svenska metaldrottningen Endigo singeln "All Star" som bland annat placerade sig på Spotifys New Music Friday Sweden. Låten handlar om förvrängda sanningar, vad exponering i reality-tv kan innebära och de konsekvenser som följer. I kväll kl 18.00 är det premiär för den animerade musikvideon "All Star", producerad av Pastelae.

- Inför den här videon teamade jag upp med Pastelae, en duo från Piteå som sysslat med 3D-animering i många år, bland annat åt popartister som Melanie Martinez. Jag älskar verkligen deras stil och estetik och de lyckades ta fram en magisk video som verkligen speglade låten perfekt! säger Endigo.

Se videopremiären av "All Star" här.

Endigo, numera soloartist, har tidigare frontat flera metalband. Hon har turnerat på internationell nivå och haft stora framgångar med bland annat låten "Vrede" som specialskrevs för tv-spelet "Tekken 7". Nu är Endigo även aktuell i splitternya Final Fantasy VII Rebirth där hon sjunger på en av låtarna.

- Det känns helt ofattbart att jag fått vara med i ett sånt här otroligt sammanhang - jag nyper mig fortfarande i armen! Som ett Final Fantasy-fan sen jag var liten, och dessutom någon som redan sjungit i flera stora spel, så är det här långt mer än bara en ”dream come true”. Jag är så otroligt tacksam att jag fick chansen att medverka och jag hoppas alla fans världen över njuter av mina skrik!

Följ Endigo:

Instagram I YouTube I TikTok I Facebook