VNTER is coming - rockbandet släpper Avicii-inspirerade "Queen"

VNTER is coming - rockbandet släpper Avicii-inspirerade "Queen"

VNTER från Göteborg spelar stor, explosiv arenarock med influenser från Foo Fighters, Biffy Clyro och Queens of the Stone Age. I somras debuterade de med singeln "Make It Up" och nu är det dags för bandets andra singelsläpp "Queen".

- "Queen" handlar om mig och min fantastiska fru och hur hon rev alla mina fördomar om hur ett förhållande skall vara. Den är även inspirerad av en Avicii-låt som heter "Hey Brother" där jag blev helt tagen av introt och började forma "Queen" redan innan "Hey brother" var slutlyssnad, berättar bandets sångare Andy Aura.

VNTER hette tidigare White Limo, och tar vid där det sistnämnda bandet slutade. Några byten av medlemmar har skett, men drivkraften är fortfarande densamma.

- Vi tog det bästa från den gamla tiden och applicerade våra influenser, unika spelsätt och vinklingar på det, för att få det att låta ännu bättre och bli VNTER.

Andy och VNTER driver även podcasten "White Limo Rocks Podcast" som gästats av bl a Anders Iwers, Per Nordmark och Snowy Shaw. Den 14 oktober släpper WLRP ett specialavsnitt som handlar om just VNTER, det nya singelsläppet samt bandets senaste gig på Live at Heart i Örebro.

2019 släpper VNTER sitt första album, dock inte i traditionell form. Bandet kommer att släppa en låt per månad under minst ett år.

Tanken är att släppa en låt i månaden i ett år eller mer och sedan sätta ihop det med artwork till varje singel och göra ett snyggt koncept av det. Att ständigt vara aktuell med ny musik gör det hela lite mer spännande.

VNTER is coming.

För intervjuer och vidare info, kontakta:

Malin Veronica: malin@mavemusic.se

Mave Music AB