Claremont på DataTjejs konferens 14-16 februari

Bristen på jämställdhet i IT-branschen har, och är fortfarande, ett stort problem för hela sektorn. På Claremont ser vi det som en självklarhet att vara en inkluderande och attraktiv arbetsgivare för alla personer. Vi är stolta över att vara med och bidra till en mer jämställd bransch och det gör vi bland annat genom att vara med på initiativ som DataTjej.

DataTjej är en ideell förening som arbetar med att främja alla som identifierar sig som kvinnor och är intresserade av IT. Det är fortfarande en utbredd avsaknad av kvinnliga förebilder i IT-branschen och DataTjej bidrar till att både lyfta fram förebilder och stärka kvinnor i branschen.

Den 14-16 februari kommer Claremont att vara representerade på DataTjejs konferens. Vi kommer bland annat hålla en workshop där deltagarna får jobba kreativt med Design-thinking-metodik för att skapa koncept för digitala tjänster som kan komma att realiseras på riktigt. Vi ser verkligen fram emot att dela kunskap och erfarenheter med alla som är med.

• medarbetare