​Hemköp digitaliserar - med hjälp av Claremont

I våras lanserades Willys.se, nu följer Hemköp upp med e-handel av dagligvaror. Koncernen Axfood, som äger båda butikskedjorna, har även denna gång tagit hjälp av Claremont för att förflytta Hemköp digitalt.

Axfoodkoncernen trappar upp sin digitala affär genom att lansera e-handel för butikskedjorna Hemköp och Willys. Först ut var Willys och idag, måndag, följde Hemköp upp med e-handel där konsumenterna kan beställa mat i lösplock och sedan välja om de vill hämta maten i butiken eller ha det levererat hem till dörren.

Till sin hjälp i att ta fram Hemköps digitala affär har Axfood än en gång vänt sig till Claremont.

- Det är med stor glädje och stolthet vi kan säga att vi är i mål med detta projekt tillsammans med Axfood. Våra konsulter och kundens representanter har gjort ett fantastiskt arbete, vilket har resulterat i en solid lösning där Hemköps kunder nu kan handla sin mat på nätet!, säger Claremonts koncernchef Peter Lundström.

– Vår ambition är att kunna erbjuda matglädje på nätet och genom att nu även erbjuda lösplock av mat så är vi ett steg närmare att sy ihop vårt totala digitala erbjudande med färdiga matkassar, lösplock och starka erbjudanden i fysisk butik. Alltdettaför att vi ska vara kundens givna butik, oavsett om man vill handla online eller offline, säger Anna Åkesson e-handelschef på Hemköp

Läs Axfoods pressmeddelande här.

Claremont hjälper kunderna i den digitala verkligheten och genom högkvalitativa Management och IT-konsulttjänster förverkligar de deras potential. Claremont stöttar kunderna genom alla faser av deras förändringsresa; från digital strategi och analys, under genomförandet och givetvis i förvaltningen av lösningen. Claremont har blivit utsett till Superföretag av Veckans Affärer 2015 och till Gasellföretag 2015, 2014 och 2013. Läs mer på www.claremont.se.

Per Thörnqvist

Ansvarig affärsutveckling strategisk kundutveckling +46 70 770 40 45