Pressmeddelande -

Kitchen & Table Kungsholmen bjuder in till Wine Makers Dinner med Årets Butcher!

Stockholm, save the date 13/5! “The Butcher Prize”, har skapats av Lively Wines och Schwarz Wein för att lyfta de personer och företag som arbetar hantverksmässigt med produktion, servering och försäljning av kött och som genom sitt arbete inspirerar till att främja en mer hållbar köttkonsumtion i Sverige. Den 13 maj får ni möjlighet att njuta av vinnaren av The Butcher Prize 2019s fina råvaror på Kitchen & Table Kungsholmen.

Närodlade råvaror, lokala leverantörer och kvalitetsviner till ett schysst pris är A och O för oss på Kitchen & Table Kungsholmen. Att få anordna denna kväll tillsammans med talanger i branschen och fantastiska samarbetspartners gör mig därför enormt stolt som restaurangchef. Säger Johan Ögren, Restaurangchef, Kitchen & Table Kungsholmen

Hållbar köttkonsumtion har aldrig varit viktigare. På Kvarterskrogen Kitchen & Table Kungsholmen serveras den 13 maj en hållbar trerättersmeny där bland annat huvudrätten är ett fat kött noga utvalt av vinnaren av The Butcher Prize 2019. Middagen serveras tillsammans med handplockade viner av vinmakaren Hans Schwarz från Schwarz Wein, i Andau, Österrike. I vinvärlden är Hans känd som “The Butcher” då han är slaktare i grunden och imponerade med sin filosofi kring djurhållning, sitt “nose to tail” tänk och framförallt all tradition kring slakten. Nu har han lagt sin slaktar karriär på hyllan och arbetar heltid med vinproduktion.

Vinnaren av The Butcher Prize kommer att utses i starten av maj och innan dess kommer juryn nominera 10 olika aktörer som alla jobbar med kött på ett sätt som är föredömligt, det kan vara restauranger, slaktare, barer, köttbutiker eller dagligvaruhandel. Juryn består av flera kända profiler i krogbranschen; Christian Hellberg meriterad krögare och kändiskock, Tove Oscarsson Henckel en av Sveriges främsta matjournalister, köttexperten Henning Kvick och Lively Wines PR och marknadsansvarig Daniella Illerbrand.

Förhoppningen med priset är att visa på all kunskap som finns runt om i landet, prisa de som inspirerar med sitt hantverk och de som jobbar hårt mot att förändra vår köttkonsumtion. Vi ser fram emot alla nomineringar och såklart vem som blir årets Butcher - Andreas Wickman, Lively Wines

För mer information om Wine Makers Dinner & The Butcher Prize, se nedan:

• Se trerättersmenyn och vinlistan här!
  • Boka bord för dig och ditt sällskap här!
  • Läs mer om The Butcher Prize här!
  • Läs mer & gå med i restaurangens Facebookevent här!