Pink Power Weekend till förmån för Bröstcancerförbundet!

Den 25-26 oktober blir Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen rosa till förmån för Bröstcancerförbundet. Tillsammans med artisten Tess Merkel, Hairtalk Scandinavia och Bröstcancerförbundet skapar hotellet en helg fylld av, seminarier, inspiration, musik, live podd och mycket mer för att styrka och peppa kvinnor. Tanken med eventet är att sprida kunskap och öppna upp för samtal kring bröstcancer, som är den vanligaste cancerformen för kvinnor i Sverige.

Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer i Sverige, 20 procent av dessa kvinnor överlever inte. Bröstcancerförbundet är Sveriges enda intresseorganisation som fokuserar enbart på bröstcancer och nu skapar Clarion Hotel Amaranten i Stockholm en hel helg för att belysa deras viktiga arbete.

– Insamlingshelgen Pink Power Weekend blir både en härlig och viktig avslutning på den internationella bröstcancermånaden i oktober. För att nå vår vision, att ingen ska drabbas av bröstcancer, finansierar vi forskning, sprider kunskap kring prevention och driver opinionsbildning i bröstcancerfrågor. I och med samarbetet med Clarion Hotel Amaranten, Hairtalk och flera starka partners, kan vi fortsätta ligga i framkant och driva arbetet framåt säger Marit Jenset, generalsekreterare, Bröstcancerförbundet.

Helgen är fullspäckad med aktiviteter som after work med kvinnliga DJs till viktiga seminarium med bland annat Fabian Bolin från War on Cancer och Malin Berghagen om livslust och hälsa. Under lördagen kommer besökarna få möjligheten att mellan seminarium, mingla bland olika aktörer som till exempel Hairtalk Scandinavia, Mom of Sweden, Box bollen och Annica Wallin.

– Helgen känns oerhört viktig då det är många som har en nära anhörig eller bekant som drabbats av just bröstcancer. Vi hoppas att Pink Power Weekend kan bli ett forum för stöttning, kunskap, förståelse och inspiration. Tanken är att helgen ska bli en enda stor energi boost för besökarna, säger Hanna Holfve, Marketing Manager, Clarion Hotel Amaranten

Mer information:

• Eventet äger rum på Clarion Hotel Amaranten i StockholmDen 26/10, kl 12:00-01:00
  • Seminarium den 26 oktober, kostnadsfritt inträde (först till kvarn)
    Lokal: Johnny/Sam på lobbyplan
    12:00 Brösthälsa med Bröstcancerförbundet
    13:00 Hairtalk Scandinavia visar möjligheterna med hårdelar & extensions
    14:00 Fabian Bolin från War On Cancer; Så reparerar vi självkänslan efter en cancerdiagnos.
    15:00 Livslust & hälsa med Malin Berghagen
    16:00 Livepodd på Tap Room Kungsholmen med Berghagen & Tess