Clarion Hotel Wisby tar över välkänd restaurang i egen regi!

Clarion Hotel Wisby tar över välkänd restaurang i egen regi!

I hotellets fastighet ligger Friheten Bar & Restaurang vilken under många år drivits av en extern partner och blivit en populär samlingsplats för såväl lokalbefolkning som besökare till Gotland. Nu tar hotellet över restaurang och bar i egen regi och tar ytterligare ett steg mot att erbjuda allt under ett tak. Restaurang Friheten kommer att servera en meny baserad på svenska smaker och med inspiration från internationella kök och gotländska säsonger.

Clarion Hotel Wisby´s nästa restaurangsatsning kommer redan under våren 2014 då det i Frihetens lokaler etableras ett nytt restaurangkoncept, Kitchen & TableKitchen & Table signerat stjärnkocken Marcus Samuelsson. Konceptet är ett samarbete mellan Clarion Hotels och Marcus Samuelsson Group och rullas ut på samtliga Clarion hotell i Norden de närmaste åren. Exkluderat Clarion Hotel Sign och Clarion Hotel Post som erbjuder American Table samt Norda Bar & Grill, även dessa restauranger i samarbete med Marcus Samuelsson.

Friheten Restaurang & Bar öppnar tisdag 8 oktober på Clarion Hotel WisbyClarion Hotel Wisby.

För mer information kontakta:
Carin Sjöberg, VD Clarion Hotel Wisby