Emelie Lindell, avdelningschef bageriet Clarion Hotel Arlanda Airport

Nyhet -

Emelie Lindell på Clarion Hotel® Arlanda Airport är nominerad till ”Årets unga Branschstjärna”

I kväll koras Visitas unga branschstjärna och Emelie Lindell, avdelningschef för bageriet på Clarion Hotel Arlanda Airport, är en av sex nominerade i tävlingen.

- Det är en mycket prestigefull tävling och jag är väldigt glad över nomineringen. Om jag vinner vill jag gå en ledarskapsutbildning för att bli en bättre ledare samt gå en fördjupande kurs i ”kavlande degar”, säger Emelie Lindell.

Visita Stockholm kommer att dela ut priserna, om 40 000 kronor, till en man och en kvinna som har utmärkt sig i hotell- och restaurangbranschen under 2016. Prisutdelningen hålls på Södra Teatern vid Mosebacketorg i Stockholm.

Emelie Lindell, 29 år, har arbetat på Clarion Hotel Arlanda Airport som konditor sedan starten 2012. Emelie har erfarenhet från bland annat Chokladfabriken och Edsbacka Krog samt en treårig utbildning från Stockholms Restaurang- och hotellskola.

- Jag har alltid haft ett intresse för mat ända sedan jag var liten med min pappa som stöd och förebild. Att jag har fått vara med att bygga upp ett bageri är en av mina drömmar som gått i uppfyllelse, avslutar Emelie.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 13 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.