Clarion Collection etablerar sig i Helsingborg

Clarion Collection etablerar sig i Helsingborg

Hotel Helsing, fd. Hotel Helsingborg är det nya tillskottet i Sveriges bästa hotellkedja*, Clarion Collection. Clarion Collection är en del av Nordic Choice som sedan tidigare är etablerade i Helsingborg med Clarion Hotel Grand och Comfort Hotel Nouveau. Detta blir ett komplement för de frekventa affärsresenärerna. Från den 1 januari 2013 ingår hotellet i Clarion Collection familjen.

Clarion Collection har nyligen tecknat ett avtal gällande Hotel Helsing, ett modernt, spännande och personligt hotell med härlig atmosfär. Hotellet erbjuder 63 rum, restaurang, nattklubb, konferensrum, bistro samt relaxrum med både ångbastu och torrbastu.

- Vi är ett hotell med stort fokus på gästerna och det personliga bemötandet. När vi nu blir Clarion Collection Hotel Helsing får vi ytterligare kraft att fortsätta utveckla oss. Detta kommer att bli till glädje för alla våra nuvarande och framtida gäster. Vi ser verkligen fram emot att representera Clarion Collection och Nordic Choice, säger Mikael Wennerström, hotelldirektör på Hotel Helsing.

- Det är glädjande att äntligen kunna erbjuda ett hotell på en destination som våra kunder efterfrågat. Hotel Helsing är en produkt med hög kvalitet. Framför allt finns den genuina servicekänslan byggd på värme och omtanke, vilket är precis de värden vi jobbar med, säger Robert Wilhelmsson, driftsdirektör Clarion Collection Hotels i Sverige.

Nordic Choice har haft framgångsrika och expansiva år och Clarion Collection fortsätter att växa. De senaste åren har sex destinationer tillkommit i hotellportföljen; Karlskrona, Falun, Växjö, Riga, Lund och Stavanger. Med hotellet i Helsingborg har Clarion Collection 42 hotell i Skandinavien och Baltikum.

*Clarion Collection blev utsedda till Sveriges bästa hotellkedja på Business Travel Award 2012. Business Travel Award delas ut av SBTA, Travel News och Resegeometri. Vinnarna utses genom en undersökning bland 3 000 affärsresenärer och inköpare av affärsresor som betygsätter de reseleverantörer de använder sig av.

För mer information:

Mikael Wennerström,

Hotelldirektör, Hotel Helsing

Tel: +46 (0) 70-898 15 38

Robert Wilhelmsson,

Driftsdirektör Clarion Collection Hotels Sverige

Tel: +46 (0) 70-333 55 66

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sju år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion