Linda Hammarstrand

Clarion Hotel anställer ny Director of Passion

Nu anställer Clarion Hotel en ny Director of Passion. Det är Linda Hammarstrand, som närmast kommer från Stena AB, som får det stora förtroendet att ta över tjänsten efter Ulrika Rosén som gått vidare till Nordic Choice Hotels där hon driver koncernens kultursatsning ”Culture Club”.

Som Director of Passion blir Lindas främsta uppdrag att vidareutveckla Clarion Hotels framgångsrika koncept – ”Passion at Clarion”. Där kommer hon även att fokusera på att stärka Clarion Hotels Employer Brand som ska locka framtidens mest passionerade talanger till kedjan. Här är målet att Clarion Hotel skall ta positionen som den mest attraktiva arbetsgivaren i Norden.

- Jag har en otyglad passion för service och människor och har föreläst mycket om värdskap och företagskultur runt om i Sverige. Jag känner mig oerhört glad och stolt över att få bli en del av Clarion Hotel, säger Linda Hammarstrand, ny Director of Passion på Clarion Hotels.

Linda Hammarstrand har en gedigen erfarenhet av att levandegöra företagsstrategier, värdegrund och kultur. Hon började på Stena AB 1995 och har sedan dess ansvarat bland annat för HR, kompetensutveckling och kommunikation. Som kommunikationschef har hon på direkt uppdrag av Stenas ägare, Dan Sten Olsson, ansvarat för att verkställa Stenas affärsfilosofi och värdegrundsarbete för deras 22 000 anställda världen över.

- Vi är oerhört stolta över att få välkomna Linda Hammarstrand som Clarion Hotels nya Director of Passion. Linda har en ovärderlig erfarenhet och en härlig energi som blir ett starkt tillskott till kedjans strategiska ledningsgrupp, säger Henrik Berghult, Vice President Clarion Hotels.

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sju år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion