Dustin Business Suite på Clarion Hotel

Clarion Hotel och Dustin fortsätter samarbetet - öppnar tre nya popup-kontor

Clarion Hotel fortsätter samarbetet med IT-leverantören Dustin och kontorsinredningföretaget Götessons och öppnar tre nya popup-kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Konceptet, som går under namnet ”Dustin Business Suite”, lanserades på Clarion Hotel Sign i september förra året. Det blev snabbt succé och nu etableras alltså popup:en på ytterligare tre hotell.

– Efterfrågan på coworking spaces är stor och kombinationen av IT-produkter från Dustin, en snygg och ergonomisk inredning från Götessons och fina arbetsytor med perfekta lägen på Clarion Hotel känns riktigt lyckad, säger Stephanie Forsblom, EVP Marketing & Communication, Dustin.

Förutom det befintliga popup-kontoret på Clarion Hotel Sign i Stockholm öppnar nu också Dustin Business Suite på ytterligare ett Clarion-hotell i Stockholm samt i Göteborg och Malmö.

Kontorsytan på Clarion Hotel Sign är väldigt populär och har varit fullsatt nästan varje dag sedan vi slog upp portarna. Vi är mycket glada över det här samarbetet och det känns fantastiskt att vi nu kan erbjuda fina arbetsytor på ännu fler hotell, säger Henrik Berghult, Driftsdirektör Clarion Hotel Sverige.

Bakom designen av arbetsytan ligger kontorsinredningsföretaget Götessons och David design, som lagt stor vikt vid att skapa en ergonomisk, bekväm och snygg inredning.

Fakta Dustin Business Suite:

• Dustin Business Suite finns på Clarion Hotel Sign och Clarion Hotel Stockholm i Stockholm, Clarion Hotel Post i Göteborg samt Clarion Hotel Malmö Live i Malmö.
  • I Dustin Business Suite har gästerna tillgång till fullt utrustade ergonomiska arbetsplatser med produkter från Dustins egna varumärken. Det finns exempelvis skärmar att koppla upp sig mot, möss, tangentbord och fritt wifi.
  • Arbetsytan är tillgängliga dygnet runt.
  • Antalet arbetsplatser varierar mellan 10 till 15 stycken beroende på hotell.