Pride House på Clarion Hotel Stockholm

Pride House checkar in på Clarion Hotel Stockholm

Nordic Choice Hotels samarbete med Pride fortsätter och Pride House, med seminarier, samtal och workshops, intar Clarion Hotel Stockholm under Stockholm Pride i augusti.

Pride House är Pridefestivalens centrala mötesplats för den som vill veta mer om eller diskutera olika hbtq-frågor med mängder av olika seminarier, workshops, föreläsningar och annat. Bakom programpunkterna på Pride House står en mångfald av aktörer, såsom föreningar, politiska partier, företag, privatpersoner, myndigheter med flera. Pride House öppnar torsdag den 5 augusti och håller öppet till och med lördag den 7 augusti.

- Vi på Clarion Hotel Stockholm har en lång historia av hbtq-engagemang och vi är otroligt stolta att även i år få vara värdar för Pride House. Vårt hus är öppet för alla och “Room for all” är en grundprincip vi lever och verkar efter varje dag, säger Ida-Maja Tejle, Hotelldirektör Clarion Hotel Stockholm.

Nytt för i år är minimässan “Pride Fair” som kommer hålla till i hotellets bankettsal där besökare kan shoppa hos utställare, konsthantverkare och möta författare.

-Vi är otroligt glada för samarbetet med vår Platinum-partner Nordic Choice, och att få kombinera vårt etablerade Pride House med vår nyhet Pride Fair i Clarion Hotel Stockholms fina lokaler. Vi hoppas på flera spännande synergieffekter och möten, säger Vix Herjeryd, ordförande Stockholm Pride.

Programmet för veckan