Mirja Braun blir ny VD för Clarion Hotel® Arlanda.

Clarion Hotel® Arlanda har en ny kapten vid rodret - Mirja Braun

Clarion Hotel® presenterade idag sin nya topprekrytering till Clarion Hotel® Arlanda. I december välkomnar de en ny VD till hotellet – Mirja Braun.

Med en framstående bakgrund inom både nationell och internationell hotellverksamhet tar Mirja över styrandet av Clarion Hotel® Arlanda. Hotellet är ofta en utgångspunkt för affärsresenärer, konferensgäster och semesterfirare på Arlanda flygplats.

– Jag är mycket hedrad över att ha blivit utnämnd till hotelldirektör för Clarion Hotel® Arlanda, säger Mirja Braun. Jag ser fram emot att leda vårt fantastiska team och fortsätta höja standarden för gästservice. Clarion Hotel® Arlanda har en stark historia av att erbjuda komfort, kvalitet och service. Jag är därför fast besluten att fortsätta på den inslagna vägen och skapa framgångsrika och minnesvärda vistelser för våra gäster.

Mirja har en gedigen erfarenhet inom hotellbranschen runt om i världen. Hon kommer senast från rollen som hotelldirektör för Scandic Hotels. Där har hon jobbat på olika hotell inom Stockholmsregionen de senaste 12 åren. Dessförinnan arbetade Mirja för The Ritz - Carlton Orlando och Elite Hotels of Sweden.

– Vi välkomnar Mirja till Clarion Hotel® Arlanda och ser fram emot att se hotellet fortsätta att blomstra under hennes ledning. Med Mirjas engagemang och erfarenhet är vi säkra på att hotellet är på väg mot nya höjder, säger Miri Sumiq, driftsdirektör Clarion Hotel® Sverige. Valet anser Miri vara idealet för hotellet och refererar till Mirjas förmåga att kombinera strategiskt tänk med sin passion för gäster och kollegor.

Med en ryggsäck fylld av erfarenhet från branschen har Clarion Hotel® en förhoppning om att Mirja genom sitt ledarskap fortsätter utveckla platsen som mötesplats på Sveriges största flygplats.

Om Clarion Hotel® Arlanda

Clarion Hotel® Arlanda är en prisbelönt hotelldestination på terminalen på Arlanda flygplats. Hotellet erbjuder komfortabla rum, moderna bekvämligheter och enastående service för affärsresenärer, konferensgäster och fritidsresenärer. Med restauranger, konferensfaciliteter, gym och avkopplande takpool är Clarion Hotel® Arlanda det perfekta valet för en bekväm och minnesvärd vistelse att börja eller avsluta sin resa på.