I januari 2024 tillträder en ny VD på Clarion Hotel® Wisby.

Clarion Hotel® välkomnar Aime Dahlgren som ny VD till Clarion Hotel® Wisby

Clarion Hotel® Wisbys nya VD har utsetts och idag annonseras att det blir Aime Dahlgren. Clarion Hotel® har äran att få välkomna tillbaka Aime Dahlgren i två aspekter, som hemvändare till ön och till hotellkedjan.

Aime Dahlgren är ingen ny bekantskap för Gotland, utan faktum är att hon nu efter flera år i Göteborg vänder hem till ön tillsammans med sin familj. Hon har en bakgrund som inkluderar roller som VD på Kvalitetshem på Gotland, Områdeschef på Hemfrid i Göteborg och projektledare på Scandic Opalens konferens- och eventavdelning. Aime Dahlgren jobbade även tidigare på Clarion Hotel® Wisby som säljledare. I bagaget har hon en utbildning som operativ säljare med inriktning marknad och ekonomi.

Med sin starka bakgrund inom målstyrd försäljning, kundnöjdhet och ledarskap, har Aime en ambition att ta Clarion Hotel® Wisby till nya höjder:

– Jag är stolt över att få representera Gotlands största och vackraste hotell. Jag har jobbat inom olika branscher men nu när jag fått möjlighet att komma tillbaka till hotellbranschen känns det som att jag har kommit hem igen. Jag är mån om att ta hand om den kompetens som finns inom företaget och ser fram emot att gå in genom portarna i januari och lyfta hotellet TILLSAMMANS, säger Aime Dahlgren.

Clarion Hotel® ser fram emot att ha Aime Dahlgren ombord som en del av teamet och att tillsammans ta hotellet till nya framgångar:

– Aime Dahlgren är ett fantastiskt tillskott till vårt team. Hennes erfarenheter och kompetenser kommer att vara ovärderliga för att lyfta Clarion Hotel® Wisby vidare in i framtiden, säger Miri Sumiq, driftsdirektör för Clarion Hotel Sverige.

Om Clarion Hotel® Wisby:

Clarion Hotel® Wisby är ett hotell med unik historia och atmosfär, beläget innanför Visbys ringmur. Här finns 212 hotellrum, 8 mötesrum och festvåning. På hotellet finns även Selma City Spa som erbjuder en unik wellnessupplevelse och behandlingar i en medeltida miljö och restaurang The Social som är en bistro där klassiska rätter twistas till.

Med sina 33 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer med unika koncept, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Strawberry utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Miri Sumiq

Driftsdirektör, Clarion Hotel Sverige +46 72 586 82 06