Clarion Hotel® Umeå blir ny officiell huvudpartner till Umeågalan

Clarion Hotel® Umeå - ny huvudpartner till Umeågalan

Umeås nya mötesarena Clarion Hotel® Umeå blir ny officiell huvudpartner till Umeågalan

Den 27 september 2022 öppnade Clarion Hotel® upp dörrarna för Umeås nya mötesplats. Med 270 hotellrum, 16 konferensrum, 2 restauranger, lobbybar, takterrass, spa och gym är det dessutom Umeås största hotell.

-Som ny aktör i Umeå känns det otroligt roligt att gå in som huvudpartner till Umeågalan. Umeågalan är en viktig mötesplats som ger företagare inspiration att fortsätta utvecklas och samverka. Att nomineras eller vinna på galan är ett tydligt kvitto för företagare att de gjort saker på ett bra sätt, säger Edvin Eklund, marknad- och eventkoordinator på Clarion Hotel® Umeå.

Den 30 oktober stängde nomineringen till galan och just nu pågar jurygruppernas viktiga arbete. Vilka som utses till finalister avslöjas den 20 januari på Clarion Hotel® Umeå.

-Våra partners behövs för att genomföra Umeågalan och tillsammans kan vi hylla näringslivet i stan. Därför är vi glada och stolta över Clarion Hotel Umeås engagemang.
Det ska verkligen bli kul. Hotellet passar bra för den här typen av arrangemang, säger Peter Juneblad, näringslivsdirektör i Umeå.

Inbjudna till finalistsläppet är Umeågalans partners, medarrangörer, styrgrupp och jury.

-Att finalistsläppet hålls hos oss ger besökarna en möjlighet att få ett smakprov av hotellet. För de som vill visar vi upp resterande delar av hotellet och bjuder in till en afterwork i vårt Living Room. Där hoppas vi att det blir vilda spekulationer kring vilka av finalisterna som får stå som vinnare på galan, säger Viktoria Andersson, Hotelldirektör på Clarion Hotel® Umeå

Huvudakten Umeågalan arrangeras på Umeå Folkets Hus den 23 mars 2023.

För mer information kontakta:

Viktoria Andersson, vd på Clarion Hotel® Umeå

Peter Juneblad, näringslivsdirektör i Umeå

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Viktoria Andersson

Hotelldirektör, Clarion Hotel Umeå Umeå +46734331779