Ida-Maje Tejle, VD Clarion Hotel Stockholm, förbereder Söders Trädgård inför sommarens vigslar.

Clarion Hotel Stockholm bjuder in till drop-in vigsel i Söders Trädgård

För alla par som går i giftastankar erbjuder Clarion Hotel Stockholm drop-in bröllop i en stämningsfull miljö mitt i hjärtat av Södermalm. Vigseln arrangeras i Söders Trädgård, hotellets egna grönskande oas mitt bland stadens puls och naturens lugn.

Drop-in vigseln äger rum lördag 19 juni mellan 10:00-16:00. Själva vigseln tar ca 15 minuter och efter det är paren redo att gå ut i livet som äkta makar. Stämningsfull musik kommer att spelas, vittnen och bröllopsbukett finns till låns och en fotograf är på plats för att föreviga parens stora dag.

För de som önskar sätta en extra guldkant i samband med vigseln erbjuds även möjligheten att lägga till en generös frukost, en festlig lunch, en bubblande brudskål, söta bröllopsbakelser eller en lyxig hotellövernattning.

• Ett långt år med restriktioner på grund av pandemin har lett till att många par tyvärr tvingats ställa in sin stora dag. Här erbjuder vi dem ett tillfälle att fira och föreviga kärleken i ett mindre men Corona säkert format. Ett fint alternativ att få avge sitt löfte till den man älskar och så vänta med bröllopsfesten till när restriktionerna lättat, säger Ida-Maja Tejle, VD Clarion Hotel Stockholm.

Alla par måste ta med sig giltig legitimation, hindersprövning (tillhandahålls av Skatteverket) samt ett partnerskapsintyg vid registrerat partnerskap till vigseln.

Mer information och bokning på hotellets hemsida.

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.