Clarion Hotel Signs privata yogastudio där yogaläraren Lisa Wingårdh erbjuder skräddarsydda klasser

Clarion Hotel Sign lanserar studion för personlig träning inom Yoga- och Mindfulness

Tillsammans med Lisa Wingårdh, som driver Wingårdh Wellness, öppnar Clarion Hotel Sign en studio som erbjuder personlig träning inom Yoga- och Mindfulness.

Personlig träning inom Yoga är perfekt för alla som är helt nya till Yoga eller som vill utvecklas inom Yoga och Mindfulness. PT-Yoga kan även vara ett fantastiskt sätt att släppa på fysisk eller psykisk stress eller för att lära sig fokusera på bättre sömn eller meditation.

Klasserna på studion skulle passa 15-20 personer, men sanningen är att alla utövar Yoga på grund av olika anledningar. Vissa gör Yoga för den fysiska kroppen, vissa för det psykiska och andra för det spirituella. Det finns helt enkelt inte ”one size fits all” när det kommer till Yoga därför är klasserna skräddarsydda utifrån varje individs behov.

• Det är en så otroligt harmonisk känsla när man kommer upp till Selma City Spa på hotellets åttonde våning och vi har verkligen skapat en helig plats i den privata yogastudion så att gästerna kan släppa den yttre världen för en stund, säger Lisa Wingårdh, Yogalärare och Entreprenör.

Personlig träning inom Yoga- och Mindfulness är ett nytt koncept och studion på Clarion Sign är en av de få platser som erbjuder klasser i Stockholm. Hotellet har sedan tidigare veckovisa gruppträningsklasser inom Yoga och meditation och erbjuder även konferens-yoga som en teambuilding aktivitet till privata grupper. Under sommarhalvåret arrangeras dessutom Rooftop-Yoga med utsikt över Stockholms takåsar.

• För oss på Clarion Hotel Sign är hälsa och välmående en självklarhet. Vi har ett toppklassigt gym med den senaste utrustningen och vi erbjuder veckovis flera gruppträningspass för hotellgäster och lokalbefolkningen. I fjol arrangerade vi även olika träningshelger på hotellet och vi har ett nära samarbete med profiler inom träningsvärlden. Att vi nu lanserar ett nytt koncept inom Yoga känns helt rätt i tiden och igen ett bevis på hotellets mångsidighet och kapacitet, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign.