Tomas Bengtsson, Executive Chef på Clarion Hotel Sign

He’s back in the building - Tomas Bengtsson ny Executive Chef för Clarion Hotel Sign

Tomas Bengtsson tar över rollen som Executive Chef för Stockholms största hotell där han kommer ha en betydande roll för utvecklingen av gastronomin och av Marcus Samuelssons restaurang Kitchen & Table Norrmalm.

- Med en gedigen erfarenhet, både nationellt och internationellt, och som den erfarna ledaren Tomas är kommer han utan tvivel leda köket på Clarion Sign till en helt ny nivå. Att en av Stockholms mest rutinerade kökschefer återigen väljer att vara en del av vår resa är jag otroligt stolt över, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign.

Tomas har starka band till Clarion Hotel och har tidigare arbetat som Executive Chef för både Clarion Sign och Clarion Stockholm. Han är väl förtrogen med både det skandinaviska och amerikanska köket då han Innan dess tillbringade 6 år som Executive Sous Chef på Restaurant Aquavit i New York tillsammans med Marcus Samuelsson där han bland annat ansvarade för deras omfattande event- och cateringverksamhet med kunder som Svenska Ambassaden och United Nations.

Närmast kommer Tomas från samma tjänst på Cirkus Arena på Djurgården, han har tidigare varit Köksmästare på välrenommerade Restaurang Tradition och arbetat som Chef de Cuisine i Karibien.

- Att få vara en del av Clarion Sign och att leda utvecklingen av klimatsmarta menyer och skapa oväntade smaksensationer på Kitchen & Table Norrmalm är en spännande möjlighet jag ser fram emot, säger Tomas Bengtsson, tillträdande Executive Chef på Clarion Hotel Sign.

Tomas Bengtsson tillträder som Executive Chef på Clarion Hotel Sign den 3 december.