Rekryteringen av servicestjärnor är i startgroparna för kommande Clarion Hotel Sea U.

Imorgon börjar rekryteringen för Clarion Hotel Sea U

Helsingborgs nya mötesplats och, vad som kommer bli, stadens största hotell inleder nu sin rekrytering och kommer anställa ca 50 personer. Den 14 februari öppnar hotellet och ser det som en positiv vändning för branschens alla servicestjärnor som förlorat jobbet under pandemin.

Söndagen den 14e februari hoppas Clarion Hotel Sea U kunnat öppna med 100% beläggning och fullbokade restauranger med folk som firar kärlekens dag. Välkomnade och serverade ska gästerna bli av branschens vassaste servicestjärnor enligt Miri Sumiq, VD på Clarion Hotel Sea U.

– Vi söker efter människor som älskar och brinner för service. Vi tror och hoppas att de stjärnor som tyvärr förlorat jobbet under pandemin kommer vilja söka till oss. Vi släpper nu alla operativa tjänster som innefattar roller såsom receptionist, barchef och serveringspersonal med flera, säger Miri.

Med sina 250 hotellrum, 18 konferensrum, två restauranger, en loungebar och pool på taket räknar de med ett 50-tal tjänster till och börja med.

– Det är verkligen en annorlunda tid att öppna ett hotell i jämfört med vad jag är van vid. Vår stora kongress kommer snarare användas som en yogasal istället för en tradionellt kongress i början. Vårt fokus i början kommer att vara att skapa upplevelser för lokalborna och hotellgäster. Och med den bästa personalen på plats kommer gästerna vilja komma tillbaka igen och igen, fortsätter Miri.

Clarion Hotel brukar anordna stora talangjakter när det rekryterar till nyöppnade hotell, men i år blir det annorlunda.

– På grund av de rådande omständigheterna kommer vi behöva köra en annan variant av rekrytering, där vi kommer erbjuda fysiska möten med gällande restriktioner, samt digitala alternativ, säger Miri.

Imorgon, fredag, öppnar de för ansökningar. Tjänsterna hittar man här: https://jobs.nordicchoicehotels.com/

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.