Målar Uppsala rosa på söndag

Målar Uppsala rosa på söndag

(Uppsala 2012-10-26) Konstnärerna Anna Benson och Peter Sköld målar Sverige rosa under oktober månad. Under temat "Måla Rosa" beger sig Anna och Peter ut på turné i Sverige i en rosa buss. Måla Rosa når Uppsala och Clarion Hotel Gillet den 28 oktober.

Startstottet gick från Clarion Hotel Stockholm den 3 oktober och de driver tillsammans en insamling till förmån för Cancerfonden och Rosa Bandet-kampanjen. Målet för Måla Rosa 2012 är att samla in två miljon kronor till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

-För oss känns det självklart att bidra i kampen mot Bröstcancer.  Det är en otroligt viktig fråga som berör många. Vi hoppas att så många Uppsalabor som möjligt vill komma till Clarion Hotel Gillet under söndagen den 28 oktober och visa sitt stöd för kampen mot Bröstcancer och att vi kan hjälpa till att öka insamlingen, säger Johan Immelgård, Hotelldirektör Clarion Hotel Gillet.

Auktionen startade den 3 oktober och pågår till den 28 oktober då Måla Rosa når oss i Uppsala. Det blir avslutet på auktionen som också går att följa och lägga bud på via www.målarosa.se/auktion

-För oss känns det viktigt att engagera hela vår personal i Måla Rosa-projektet och vi har b.la drivit en insamling under hela oktober månad där vi uppmanar våra gäster att runda upp notan i både Reception och Restaurang till förmån för Måla Rosa, säger Pia Möllerström, Hotellchef Clarion Hotel Gillet.

En auktion bestående av 6 konstverk skapade av Anna och Peter kommer att auktioneras ut till högsbjudande via Göterborgs Auktionsverk.

-En stor del av forskningen som görs för att motverka Bröstcancer finansieras av pengar som kommer in via insamlingar som Rosa Bandet, så det gäller att allmänheten och vi som företag ställer upp och hjälper till på alla sätt, säger Pia Möllerström, Hotellchef Clarion Hotel Gillet.

Måla Rosa 2012 avslutas med en tv-sänd galakväll från Cirkus i Stockholm den 31 oktober.

Läs mer om turnén och följ hur insamlingen ökar på www.malarosa.se

Program 28 oktober:
11.00 - 17.00   Rosa Bussen står parkerad utanför entrén till Clarion Hotel Gillet med tillfälle att se vackra målningar av Anna Benson och Peter Sköld, spela pingis på specialdesignade rosa pingisbord och andra aktiviteter.

11.00 - 15.00   ROSA BRUNCH. Vår populära brunch går idag i rosa tema. Clarion Hotel Gillet skänker 10 kr per brunch direkt till Måla Rosa.

11.00 - 17.00   ROSA LOTTERI med fina priser så som Barnbokspaket av Anette Skåhlberg, målning av Martin Lima de Faria, Presentkort på Övernattningar, Brunch-biljetter, Fribiljetter till Zumba Maraton med Uppsala Danscenter, matchbiljetter till Uppsala Basket mm.

11.30 - 12.30   SAGOSTUND: Underbar högläsning för alla barn med barnboksförfattarinnan och konstnären Anette Skåhlberg. Rosa Ballonger och en mysig stund till alla barn!

15.00 - 17.00   Måla Rosa VIP-event för inbjudna gäster. Auktion med Göteborgs auktionskammare, mingel, underhållning.

Ge din gåva genom att Sms:a ”MålaRosa” till 72 988 och bidra med 50 kronor eller delta i auktionen av Anna och Peters 6 tavlor på Göteborgs Auktionsverk.

CLARION HOTEL GILLET • DRAGARBRUNNSGATAN 23, 753 20 UPPSALA • TEL +46 18 68 18 00 • CL.GILLET@CHOICE.SE •  CLARIONGILLET.SE

Clarion Hotels är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Tre år i rad har Clarion Hotels blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotels tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer mer information om Clarion Hotels www.clarion.nu