Nypremiär för succémässan Sparkling Göteborg på Clarion Hotel Post

Nypremiär för succémässan Sparkling Göteborg på Clarion Hotel Post

I helgen får bubbelälskare äntligen mötas på Sparkling Göteborg, succémässan som varit vilande på grund av pandemin. Sparkling Göteborg var Sveriges första evenemang med fokus på mousserande drycker när den hade premiär 5 oktober 2019. Då arrangerades den slutsålda mässan på Svenska Mässan men i år blir det nypremiär när den arrangeras på Clarion Hotel Post nu i helgen.

– Konceptet Sparkling har verkligen berört, jag har arrangerat dryckesmässor sedan 2008 men aldrig varit med om någon liknande. Till årets evenemang sålde lördagsbiljetterna slut på 7 minuter och vi får dagligen frågor om det inte finns en chans att få tag på en biljett, ingen vill missa helgens evenemang, säger Stanley Wong Vd på Svenska Dryckesmässor som arrangerar Sparkling Göteborg tillsammans med Clarion Hotel Post.

Sparkling Göteborg arrangerades för första gången 5 oktober 2019, då på Svenska Mässan i Göteborg. Då var det ett endagarsevenemang och biljetterna sålde slut på ett par veckor. På grund av pandemin blev det inget 2020 och 2021 och nu när det är dags igen blir det i stället på Clarion Hotel Post.

– Det blir lite av en nypremiär för evenemanget som får en ny kostym och vi är väldigt glada att Svenska Dryckesmässor hörde av sig och ville arrangera Sparkling Göteborg tillsammans med oss. Den här typen av evenemang går hand i hand med vår strategi att skapa fler lifestyle-arrangemang, säger Paul Lukes, VD/ HotelldirektörClarion Hotel Post.

Precis som 2019 finns det bästa av mousserande viner representerat tillsammans passande delikatesser men även hotellets egna restauranger finns representerade på mässan.

– Clarion Hotel Post är ett av Nordic Choices flaggskeppshotell som dessutom inhyser två fantastiska restauranger och vi är övertygade om att vi med våra resurser kan erbjuda besökarna en exklusiv helhetsupplevelse. Sofia B Olsson har smaker från sin restaurang Vrå på mässgolvet och i Matbaren kan besökarna uppleva en bit av Norda, säger Paul.

Svenska Dryckesmässor, är Sveriges största arrangör av dryckesmässor och har arrangerat mässor i egen regi sedan 2011 och står för flera framgångsrika koncept runtom i Sverige varav En Öl & Whiskymässa i Göteborg och Göteborg Vin & Deli är två. En del av framgångskonceptet är fokus på kvalitativt innehåll och kunskap.

– Sparkling Göteborg ska vara en lärorik mötesplats där entusiaster möter likasinnade möts för att utbyta tips och kunskap. Vi tror nämligen att kunskap bidrar till en bättre dryckeskultur och smakupplevelse. Vi är stolta över kvalitén på årets laguppställning av utställare, dom står för en bredd och representerar många olika stilar, säger Stanley Wong.

Trots en slutsåld helg så behöver inte göteborgarna misströsta, redan till hösten kommer en ny chans.

– Det stämmer, vi är tillbaka med Sparkling Göteborg på Clarion Hotel Post redan 21-22 oktober. Biljetterna släpps senare i vår och då gäller det att vara beredd avslutar Stanley Wong.

Evenemang: Sparkling Göteborg

Datum: 25-26 mars

Plats: Clarion Hotel Post

Åldersgräns: 18 år

Arrangör: Svenska Dryckesmässor och Clarion Hotel Post

Mer info: www.sparklinggoteborg.se

Kontakt: Stanley Wong, stanley@svenskadryckesmassor.se eller 070-812 34 36

Paul Lukes, paul.lukes@choice.se eller 073-202 09 99

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.