Clarion Hotel Post firar 10 års jubileum

Det pulserande hotellet Clarion Hotel Post firar 10 års jubileum

En ljus vinternatt 2006 var den karismatiska ägaren för Nordic Choice Hotels Petter A. Stordalen tillsammans med en kollega på väg hem över Göteborgs gator. Då de passerade Drottningtorget fick Petter syn på den stora nedsläckta postbyggnaden. Han satte armbågen i sidan på sin kollega och konstaterade att det minsann inte kunde gå något vidare för det där hotellet som var helt mörkt och dystert, annat vore det om det drevs under Nordic Choice Hotels flagga. Hans kollega ler och förklarar att detta inte alls är ett hotell utan att det gamla posthuset numera är en öde byggnad.

Genast tänds en eld i Petters ögon och han utbrister: ”Vi må få vinduene och lysa nock en gång!” Redan nästa dag stegade han in på kommunstyrelsens ordförande Göran Johanssons rum och lade fram sitt förslag om att få köpa byggnaden för att skapa sina drömmars hotell.

Ett projekt som ska komma att kosta 1,4 miljarder (!) och 6 år senare, 2012, slår Clarion Hotel Post upp sina dörrar genom en invigningsceremoni 10 000 göteborgare sent ska glömma.

- Clarion Hotel Post har varit den givna platsen i Göteborg för fest, happenings och affärsevenemang sedan invigningen. 10-årsjubileet kommer att firas och du kan räkna med att nya minnen kommer att skapas. Clarion Hotel Post ligger varmt om hjärtat hos Göteborgarna, säger Hotelldirektör Clarion Hotel Post Paul Lukes.

Med prisade restauranter som Norda och Vrå, den fantastiska Postbaren som alltid bubblar och Skönhetsfabriken har Clarion Hotel Post blivit som ett andra vardagsrum för både Göteborgaren och besökare från hela världen. Hotellet har satt Göteborg på kartan och det skall firas hela året.

Den 31 mars till 2 april bjuder Clarion Hotel Post in till galej värt sitt hotell.