Petra Hellgren ställer ut på Clarion Hotel Sign

Petra Hellgren ställer ut på Clarion Hotel Sign

Petra Hellgrens konst är inspirerad av New Yorks jazzklubbar, sommarhuset på Long Island och kavaljerer i smoking. Hon ställer nu ut på Clarion Hotel Sign den 16 april till den 31 maj 2010.

På Clarion Hotel Sign finns ett stort antal svartvita fotografier, tagna av kända skandinaviska fotokonstnärer. Över hela hotellet finner du motiv inspirerade av skandinavisk natur, naturlighet och livsstil skapade med stor känsla. Förutom vår befintliga konst vill vi skapa en levande konstarena med temporära utställningar av noga utvalda konstnärer.

Första samarbetet blir med Petra Hellgren som ställer ut i hotellets lobby, Aquavit Grill & Raw Bar och på Selma Cityspa+ med fantastiska konstverk som Sinatra Cocktail, Tribeca och Jackie. Konstutställningen pågår från den 16 april till den 31 maj 2010.

Med sin utställning på Clarion Hotel Sign har Petra Hellgren utgått från en svunnen tid från New Yorks jazzklubbar, sommarhuset på Long Island och kavaljererna i smoking.

- Petras verk är fantastiska och i linje med Clarion Hotel Sign, säger Camilla Bergman, vd på Clarion Hotel Sign. Att samarbeta med konstnärer är någonting vi kommer arbeta med även i framtiden.

Petra Hellgrens vackra konst väcker intresse, förundran och livsglädje då hennes verk är en blandning av måleri, teckningar och textila objekt. De verk du finner på Clarion Hotel Sign i samband med Petras konstutställning är målade i akryl på MD och textila objekt i ram.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Camilla Bergman
Hotelldirektör Clarion Hotel Sign

Petra Hellgren
www.petrahellgren.se

Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med 169 hotel och fler än 9200 anställda. Koncernen marknadsför varumärkena Comfort Hotels, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion Hotels och Nordic Hotels på den nordiska marknaden.

För mer information besök www.choice.se.