Årets kock, Jimmi Eriksson, gästspelar på Kitchen & Table Malmö den 30 maj!

I februari korades årets kock och det var en överlycklig Jimmi Eriksson som tog emot det ärofyllda priset, den 30 maj kommer han till Malmö och gästspelar på Kitchen & Table Malmö. För bara några veckor sedan firade restaurangen sin ettårsdag och nu bjuder dem in Sverige på en alldeles unik smakupplevelse, med endast ett fåtal sittplatser.

På toppen av Clarion Hotel & Congress Malmö Live, finner man smaker av Malmhattan. Kitchen & Table Malmö är en restaurang och sky bar som har blivit en storfavorit för hela staden. Det bjuds på fundining i en avslappnad atmosfär, där skånska råvaror bidrar till spännande kulinariska upplevelser med en New York-twist. Till maten får gästerna njuta av en enastående utsikt över sundet eller Malmö.

Den 30 maj väljer dem att bjuda in sina gäster till en alldeles unik kväll på våning 25 där Årets kock, Jimmi Eriksson har tolkat temat Malmhattan och skapat en egen femrättersmeny. Det finns omkring 100 sittplatser i restaurangen och denna kväll tillhör varenda plats de gäster som kommit för att smaka på just Jimmis smaksensationer.

- Jag tycker det ska bli fantastiskt kul att se hur Jimmi väljer att tolka Kitchen and Table konceptet. Sedan är det alltid en enorm inspiration att släppa in så kreativa och smaksäkra kockar i sitt kök – det ger en push till hela personalen. Säger Frida Nilsson, Gastronomisk vägledare på Clarion Hotel & Congress Malmö Live

Den spännande menyn kommer att släppas inom kort och därefter är alla välkomna att boka in sig för smaksensationer den 30 maj.

Läs mer om Jimmi Eriksson här!
Läs mer om Kitchen & Table Malmö här!

• Mat

• kitchen & table

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sex år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion