En pirat har slått läger i Malmö.

Under sommaren gästar piraten eviL Malmö och har slått läger på Clarion Hotel Malmö Live. Hon tar med barnen på äventyr, där hon bland annat kommer lära dem allt hon kan för att de en dag ska bli fullärda pirater. Kultur och geografi står på schemat och även en workshop om hur man tillverkar en egen pirathatt. De större barnen har dessutom ett uppdrag att hitta koden till skattkistan och tillsammans med eviL spejar dem runt på hotellet för att hitta den. eviL erbjuder aktiviteter som hela familjen kan följa med på. Följ med ut på Malmö kanal på en elbåt och lär om båtvett. Två dagar i veckan har eviL även ordnat en Londonbuss som åker tur och retur till Beijers Park.

- "Detta är en ny satsning som vi gör för alla barn som brukar hälsa på oss på somrarna. Vi har märkt en efterfrågan på barnaktiviteter från tidigare år. Vi har också haft många besökare för att titta på Sommarlovs TV-inspelningar, där många åker separata bilar till samma ställe. Här ville vi erbjuda en service till våra gäster och spann vidare på ett helt barnkoncept. eviL uttalas på svenska och är inte så elak som hon låter", säger Jens Lyckman, VD på Clarion Hotel Malmö Live.

eviLs äventyr börjar nästa vecka och fortlöper till mitten av augusti.

- "Vi erbjuder detta främst för våra hotellgäster, men vi har fått en del förfrågnignar från lokalbor och valde därför att öppna upp för bokningar till allmänheten 48 timmar innan", säger Jens.

Dessa aktiviteter görs i samarbete med Nanny Direct, Jollyroom och Book-a-Boat.