Gigant lanseras nu med en bredd på 384 cm med möjlighet att förlänga upp till 12 meter.

Gigant –populära växthusserien i aluminium har fått en ny bredd!

Gigant är ett passande namn på detta fantastiska växthus av högsta kvalitet! Det är ett av de bredare systemen på marknaden och går att få en bredd upp till 6 meter. Modellen är en av våra populäraste och för att möta efterfrågan för dem som inte har behov för ett lika brett, men ändå lika kraftigt växthus lanseras nu Gigant med en bredd på 384 cm med möjlighet att förlänga upp till 12 meter.

Gigant har extra kraftiga takprofiler, mycket kraftig takfot och väldigt kraftiga invändiga takstolar var 3:e meter. Den invändiga takstolen följer taket upp till nock och går även ner på sidorna. Även gavlarna har extra förstärkningar. Gigant kan byggas med både skjut- och slagdörrar. Välj mellan våra standardfärger svart, grönt, vitt eller en valfri kulör mot ett pristillägg. Gigant är formbart på många sätt och kan vara fristående eller förankras mot vägg. Både med och utan mur.

Vi hjälper gärna till att anpassa våra konstruktioner för att matcha just dina önskemål.
Classicum har över 30 års erfarenhet av flexibla och unika växthusprojekt – både stora som små. På de flesta av våra modeller har vi möjlighet till flexibel dörrplacering, extra hög sidohöjd och nockhöjd. Du kan också få de flesta av våra konstruktioner lackerade i en valfri RAL-kulör. Vi kan även hjälpa till med att ta fram en konstruktion som kan anpassas för montering mot en befintlig vägg. Många av våra kunder kan också tänka sig att ha en murstock inne i växthuset eller orangeriet och/eller en uppmurad långsida eller gavelsida. Kontakta oss för rådgivning!

Allt för livet i och kring det glasade rummet hittar du bland våra inrednings- och trädgårdsprodukter.