Välkommen till invigning av Skånes nya smultronställe - Classicum Växthus i Kabbarp - 8 april

Växthus, glasade rum och odling är hetare än någonsin. Nu invigs Classicum Växthus nya utställning och unika besöksmål. En 4 500 kvadratmeter stor mötesplats och utställning med inspiration och tips för trädgårdens alla rum. Kända profiler har inrett inspirationsväxthus och finns på plats på invigningen där kommunstyrelsens ordförande i Staffanstorp, Christian Sonesson, klipper bandet.

Den 8 april bjuds det till invigningslunch och bandet klipps till Classicum Växthus som öppnar för allmänheten tisdagen den 12 april. Program och aktiviteter för påsken på Skånes nya besöksmål presenteras.

På plats vid invigningen finns kända profiler som Gunnel Carlsson, Kajsa Vildängen, Malin Persson och Johanna Banks som alla kommer att finnas på plats med workshops och tips och råd till intresserade under påsken och senare i vår.

- Vi vill med denna nya satsning erbjuda något unikt, som inte finns idag. Vi har byggt upp en inspirerande utställning av våra glasade rum i en härligt grönskande miljö. Kombinationen med butik och kafé i våra fantastiska orangerier ger plats att finna idéer, kunskap och få den genuina känslan för det glasade rummet. Vår ambition är att Classicum ska bli ett av Skånes många smultronställen, säger Anna Bertland, VD för Classicum Växthus.

Vid invigningen bjuds alla gäster på en lätt mingellunch från Segers mat, kaffe från Figarolli kaffebar och möjlighet att strosa runt i den nya utställningen utomhus och inomhus.

När? Fredagen den 8 april klockan 11.00
Var? Classicum Växthus
Anmälan senast den 5 april. Maila marknad@classicum.se

Välkomna, önskar Anna och Daniel Bertland