Pressmeddelande -

ClearSense och adX Search – två prisvinnande svenska företag inom sökannonsering i nytt samarbete

ClearSense har ca 30 000 kunder och är en av endast tre Google Premium Partners i Sverige.Under 2013 fick ClearSense vid Googleeventet PSP Awards i Paris ta emot priset som snabbast växande nya partner 2013. Med den prisbelönta SEM-plattformen från adX Search ska ClearSense nu bli ännu bättre på att leverera kvalitativ sökmarknadsföring till små och medelstora företag.

Konkurrensen inom marknadsföring online ökar ständigt och detta tillsammans med det fokus ClearSense har på att ge sina kunder maximal utdelning på sin sökannonsering skapar ett behov av en robust och skalbar teknisk plattform ifrån vilken alla kampanjer sköts.

adX Search rankas gång på gång bland ”Top 5 Best PPC Automation Platforms” av den oberoende aktören, TOPSEOs.com

”SEM-plattformen från adX Search möter våra krav vad gäller leverans med hög kvalitet av såväl små kampanjer som större. Mångsidigheten gör att vi kan möta alla typer av behov när det gäller kampanjuppsättning. Med nya möjligheter att i realtid optimera kampanjer efter uppsatta mål kan vi ge våra kunder ännu mer valuta för pengarna.” säger Paul Wood, Director Marketing and Technology på ClearSense

Som den enda SEM-plattformen i sitt slag baserad på artificiell intelligens, presterar adX Search bättre ju mer data den har att jobba med.” Säger Mikael Pettersson, grundare och CEO, adX Search. “ClearSense stora volymer och plattformen är som gjorda för varandra. Vi ser fram emot att bidra till att ge ClearSense kunder ökad ROAS och mätbart värde i deras kampanjer.”

Tack vare rapporteringsgränssnittet som erbjuds med den nya plattformen kommer ClearSense kunder dessutom att få en högre grad av transparens kring sina kampanjer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sofia Sjölin, Marknadschef ClearSense, +46 708 62 35 58, sofia.sjolin@clearsense.se

Mikael A. Pettersson, CEO adX Search, +46 731 87 00 00, mikael@adxsearch.com