Att projektleda på Cloud Nine

Jag heter Fanny och jobbar som Projektledare här på Cloud Nine. Som projektledare är jag ansvarig för det dagliga arbetet med en rad kunder men också med i pitcharbete och införsäljningsprocesser för potentiella kunder. Något som är väldigt kul att få vara delaktig i.

Då vi består av tre utvecklingsteam här på Cloud Nine har vi ett antal projektledare i varje team som ansvarar för sitt teams beläggning och kunder. Tillsammans har vi projektledare ett tätt samarbete oavsett vilket team vi tillhör. Vi har gemensamma planeringsmöten, inspirationsmöten och med olika bakgrunder också mycket att lära och inspireras av varandra.

När jag började här i våras kändes det tryggt att det fanns olika processer att läsa in sig på. Det gjorde att jag snabbt kunde komma in i sättet de arbetade här på Cloud Nine, samtidigt som jag kunde bidra med de erfarenheter jag hade från tidigare arbetsplatser och uppdrag.

Här på Cloud Nine arbetar vi enligt en agil arbetsmetod vilket innebär att vi har dagliga/veckostandups, arbetar i sprintar och har retrospect. En metod som jag tycker är väldigt bra att jobba efter. Jag var själv ingen expert på det här innan jag började här, men tar chansen att lära mig mer för varje dag.

Det är just det jag uppskattar väldigt mycket med att jobba här på Cloud Nine, att jag lär mig nya saker varje dag. Alla kunniga kollegor, roliga kunder och utmanande uppdrag gör att jag varje dag utvecklas i min roll. Och det ser jag fram emot att få fortsätta med!

/Fanny Johansson