CMC Markets lanserar CFD-kontrakt på US Fang Plus-indexet

MAJ 07, 2019 12:00 CET

Den globala nätmäklaren CMC Markets Plc (LSE: CMCX) meddelar att de nu erbjuder CFD-kontakt på US Fang Plus-indexet som består av tillväxtaktier som Facebook, Amazon, Netflix, Alibaba och Baidu.

Joakim Sandblom, ansvarig för den svenska verksamheten, kommenterar:

Som företag är vi alltid redo att lägga till produkter som är relevanta för våra kunders.. Teknologi-boomen visar inga tecken på att minska och vi ser redan stora volymer i de enskilda aktierna som är inkluderade i indexet, så vi förväntar oss att indexet blir en populär produkt.

USA Fang + innehåller aktierna Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Alfabet (tidigare Google), Alibaba, Baidu, NVIDIA, Tesla och Twitter. Enligt en ICE Exchange-rapport skulle NYSE FANG + index ha genererat en totalavkastning på 24,2% från 19 september 2014 till 29 mars 2019, jämfört med 15,21% för den teknikbaserade NASDAQ 100.

Säkerhetskravet börjar från 2% för professionella kunder och 10% för icke-professionella kunder.

Klicka här för att läsa mer om index hos CMC Markets.

För mer information kontakta Joakim Sandblom, Sverigechef, CMC Markets, j.sandblom@cmcmarkets.com

• facebookindex
  • amazon
  • baidu