CMC Markets, marknadsledande inom CFD:er, öppnar upp sina utbildningar för alla

Intresset för börsen, aktiv handel och hävstångsprodukter är rekordstort. Omsättningen i CFD:er; ETF:er och certifikat har ökar lavinartat och med det intresset för utbildningar. Nu väljer CMC Markets att lansera en helt ny utbildningsserie vilken kommer att vara öppen för alla som vill delta.

Den positiva börsutvecklingen de senaste åren har lockat många sparare att handla med produkter vilka erbjuder möjligheten att få absolut och hög avkastning. Det CFD:er, ETF:er och certifikat erbjuder är tillgång till hävstång, större aktieutbud på utländska marknader, indexhandel, valutor, råvaror och blankning.

CMC Markets har nu lanserat en utbildningsserie vilken skall svara på de vanligaste och viktigaste frågorna som dyker upp i olika forum och som deras egna kunder ofta ställer. Serien kommer att vara en mix av live- och webbaserade utbildningar där ämnen som teknisk analys, fundamental analys, riskhantering, money management m.m tas upp. Först ut är tre live-seminarier i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vill du veta mer kan du gå in på cmcmarkets.se.