Nonstopflyg mellan Berlin och Göteborg

Under invigningsceremonin för den nya terminalen på Göteborg City Airport, släpptes nyheten att flygplatsen snart får en direktlinje till Berlin. Det är Tysklands näst största flygbolag, Air Berlin, som den 2 maj inleder trafik till den tyska huvudstaden. Flygen går dagligen utom på lördagar. I Berlin kan de västsvenska resenärerna snabbt och bekvämt byta plan och flyga vidare med Air Berlin till t exZürich och Wien. Bolaget har också drygt 75 andra flyglinjer från Berlin. Flyget till Berlin kan bokas på Internet, hos resebyråer eller på telefon hos flygbolagets eget servicecenter. Biljetterna kostar från 29 euro (med tillägg för skatter och avgifter). Inget lågprisbolag – men ändå låga biljettpriser ==================================== Trots de låga priserna erbjuder Air Berlin sina passagerare full service. Sittplatser delas ut gratis vid incheckning och man lämnar barn- och grupprabatter. Det är även möjligt att tjäna ”miles-poäng”. Ombord får passagerarna en gratis alkoholfri dryck och ett urval av sandwiches serveras utan extra kostnad. Det var länge sedan man kunde flyga direkt till Berlin från Göteborg. Efterfrågan på sådana resor har varit stor både från näringslivet och privatresenärer. Berlin har också stått högt upp på önskelistan från Göteborg & Co. Man hoppas nu på många fler tyska turister till Västsverige. För Göteborg City Airport betyder den nya linjen att man nu erbjuder direktflyg till 10 destinationer, varav 6 europeiska huvudstäder! Prognosen för 2007 är 650.000 passagerare till och från flygplatsen. För mer information kontakta gärna: ========================== Carl-Magnus Hedin informationschef 0708-290 001 cmh@goteborgairport.se