WHO YOU ARE IS HOW YOU COACH

Detta härligt sanna uttryck kommer från en Coach och Supervisor i England, som heter Edna Murdoch. Edna var lärare på min utbildning till Coaching Supervisor i London. Under utbildningen kom vi ofta tillbaka till detta budskap.

Vad tänker du när du hör ”Who you are is how you coach”?

Jag tänker att hur jag coachar speglar vem jag är och var jag befinner mig i livet för tillfället. Att vi alla coachar utifrån vem vi är. Vad vi har med oss innan vi blir coacher - arbetserfarenhet och livserfarenhet. Vad vi behöver se upp med och vad vi kan använda av våra tidigare kunskaper och lärdomar i livet? Vilken min personliga stil är och vilka styrkor det innebär för mig och mina klienter?

Men även det som finns runt mig i livet just nu påverkar hur jag coachar i nuet. Vad är jag uppfylld av för tillfället? Vilka processer har jag själv? Vilka lärdomar håller jag på att ta? Vilka paralleller har jag med mina nuvarande klienter? Och vilka av dessa är jag medveten om?

Hur ofta reflekterar du över vad du möter och lär dig av i mötet med dina klienter?
Hur tror du att din dagsform påverkar din klient?

Vilken coach är du för tillfället?

(Who I am is how I coach)

Hela bloggen finns på

• coaching supervision
  • edna murdoch