Bara en vecka kvar! Premiärvisning av nya SMART1 sker på MVTe!

SMART1 är det nya smarta arbetsverktyget som kan anpassas helt efter de önskemål som finns hos vård- och omsorgspersonal. Nästa vecka kan man för första gången se produkten i COBS monter på MVTe som är en mässa för just framtiden inom vård och omsorg. ”Vi kan med stolthet berätta att första beställningarna redan är gjorda och eftersom SMART1 lätt kan implementeras i existerande DECT installationer ser vi ett väldigt stort intresse ute på marknaden. Vi uppmanar folk som tänkt besöka mässan att ta tillfället i akt och komma förbi monter F:13”, säger Claes Falk som är försäljningschef på COBS AB

När man har höga krav på hållbarhet, larm och personlig säkerhet…

Allt fler verksamheter har behov av att använda smartphones som arbetsverktyg, men tyvärr duger de traditionella varianterna inte alltid för professionellt bruk. Telefonerna går lätt sönder och batterier är svåra att byta ut, men det kanske största problemet är den fria tillgången till appar som ökar säkerhetsriskerna. Med detta i åtanke har COBS tagit fram SMART1 – en smart telefon, specialanpassad för verksamheter som har högre krav på hållbarhet och säkerhet.

En smart lösning för att effektivisera de administrativa arbetsuppgifterna och frigöra mer tid till att lägga fokus på vårdtagarna

SMART1 är avsedd för inomhusbruk och tack vare det säkra CAT-iq / DECT protokollet riskerar man inte att känslig information sprids utanför verksamheten. Telefonen har en flexibel plattform – det är enkelt att välja bort tidstjuvar och i stället addera appar som bidrar till en bättre arbetsdag för personalen. Med personlig inloggning kan SMART1 anpassas efter varje användares behörighet så att rätt person har tillgång till rätt typ av information.

All kommunikation i ett och samma arbetsverktyg!

Vi vet att väl fungerande intern kommunikation är en nödvändighet för att kunna erbjuda en så trygg och säker vård som möjligt! Syftet med SMART1 är att arbetet ska kunna skötas mer effektivt, inte krångligare.

• Skicka, ta emot, kvittera larm eller meddelanden
  • Öppna dörrar
  • Ha koll på trampmatta, säng­larm eller andra hjälpmedel i vårdtagarens rum
  • Kom åt anhöriginformation, signeringslista eller avvikelserapport för att få en samlad bild av vårdtagaren.

”Kan man få tillgång till avvikelserapporter eller annan viktig information direkt i telefonen skulle man kunna få mer tid över till vårdtagaren, och det är ju där jag vill lägga min fokus. Det många av våra gamla faktiskt behöver är just omtanke och mänsklig kontakt”, säger Burcu Görgülü som arbetar inom äldrevården Göteborgs Stad.

Snabbfakta – Funktioner som gör att SMART1 sticker ut på marknaden

ToppdisplayGör att man kan se larminformation utan att behöva plocka upp telefonen ur fickan – ersätter personsökaren!
LarmknappPlacerad på telefonens ovansida så att man snabbt kan kalla på hjälp om man behöver det
Extra sidoknappEn tydlig knapp på sidan av telefonen kan användas för funktioner som kvittens, assistans, närvaromarkering eller snabba gruppsamtal (Push To Talk)
Fysiska knapparFör att förenkla användandet har SMART1 har både touchscreen och fysiska knappar
ClipsHåller telefonen på plats