COBS AB - ny distributör i Sverige för tyska växeltillverkaren innovaphone!

COBS blir ny distributör för tyska växeltillverkaren innovaphone. I och med detta så kommer COBS mer aktivt att marknadsföra innovaphones "unified communications"-lösningar till operatörer och återförsäljare runt om i Sverige. Innovaphones produkter är framtidssäkra och av högsta tekniska kvalitet, de kännetecknas av hög tillförlitlighet och hållbarhet, vilket gör att de passar utmärkt in i COBS produktportfölj.

Flexibilitet, investeringstrygghet och effektivitet är några av fördelarna med IP-kommunikation, dessa fördelar kan av innovaphone garanteras tack vare att alla deras IP-lösningar oberoende stöder standarder som SIP och H.323.

”Vi ser ett utrymme på marknaden för innovaphones utmärkta IP-telefoniplattform inom ett brett spektra av kunder. Fler och fler av våra kunder önskar att vi levererar en helhet bestående av telefoni/bärbart/larm. Vi ser stora möjligheter med innovaphones produkter som vi har erfarenhet av och arbetat med sedan 2005”, säger Sören Erlandsson, VD på COBS AB.

innovaphone erbjuder det absolut senaste inom IP-telefoni. Företaget grundades 1997 och huvudkontoret ligger i Sindelfingen i Tyskland. Jämför man med andra tillverkare av traditionella telefonväxlar och nätverksleverantörer så koncentrerar sig innovaphone huvudsakligen på utveckling, produktion och distribution av IP-telefonilösningar. Företaget är ett av få som implementerar ren IP-telefoni utan kompromisser.

innovaphones produkter säljs idag i alla europeiska länder och Skandinavien har alltid varit en intressant marknad. Man ser framför allt stor potential i innovaphones IP-växel som också är kärnprodukten, denna kan skräddarsys så att den uppfyller behoven för både små och stora företag. Produkterna från innovaphone har alltid varit i framkant tekniska och deras distribuerade koncept för geografiskt spridda lösningar är starkt. Med de nya telefonerna, förbättrade gateways, myPBX (CTI) och IPVA samt en riktigt stark mobile extension applikation kommer de allra flesta behov på marknaden kunna täckas.

Innovaphones VD, Dagmar Geer, välkomnar det nya samarbetet med COBS. "2011 är en milstolpe för innovaphone, där man skiftat fokus från VoIP till mer IP-kommunikationslösningar. Detta innebär att vi mer än någonsin fokuserar på UC och virtuella telefonisystem. Som alltid är vår kompletta lösning baserad på en och samma dedikerade plattform, vilket gör den till en av de mest flexibla IP-kommunikationsplattformarna på marknaden. Eftersom vi haft ett samarbete med COBS sedan 2005 så är vi övertygade om att de är rätt parner för den svenska marknaden."

Som en del av det utökade samarbetet med innovaphone så kommer COBS att starta ett speciellt kompetens-center i Stockholm. "Vi tror starkt på innovaphones fantastiska produktplattform och efter sex års samarbete är detta för oss ett naturligt steg i utvecklingen", menar Sören Erlandsson.

• gateway
  • ip-växlar