Ny satsning för ökad trygghet inom äldreomsorgen!

COBS AB förstärker nu säljteamet med Robert Isacsson som Key Account Manager för segmentet "care".

Robert har lång erfarenhet av COBS produkter och lösningar, han började sin anställning på företagets support redan 2007 och fortsatte senare som teknikchef. Nu åker alltså säljhatten på i stället och han kommer att spendera mer tid ute hos COBS kunder.

Robert har under åren skapat flera nära kontakter inom care och han hoppas naturligtvis på att få behålla dessa. ”Det här känns otroligt kul och spännande, sen underlättar det självklart att man redan har stor erfarenhet av vår teknik när man ska ut till kund och presentera våra system”, säger Robert om nya rollen på COBS.

Behovet av beredskap och kunskap inom vård och omsorg av äldre och funktionshindrade blir allt större. Skyddsåtgärder som olika typer av larm krävs ibland för att man snabbt ska kunna hjälpa vårdtagare vid exempelvis fallolyckor som är en av de vanligaste orsakerna till att äldre skadar sig, eller till exempel för att skydda en dement från att gå vilse. Systemen som COBS levererar kan integreras med till exempel trygghetslarm, brandlarm, dörrlarm och sänglarm och man kan se till att rätt larm går direkt till rätt person.

COBS har säkerhetslösningar som kan bidra till att skydda inte bara vårdtagarna utan även personalen som har möjlighet att hela tiden nå varandra eller larma om något oförutsett skulle inträffa, detta oavsett var i byggnaden de befinner sig.

"COBS system ökar inte bara tryggheten utan också flexibiliteten och möjligheten till ett effektivare jobb. Ökad tillgänglighet leder också till att man kan ge vårdtagarna förbättrad och högre service", säger Robert.

• systemintegration
  • kommunikationslösningar