SMART1 sätter fart mot Storbritannien och Irland

Brittiska ICON blir distributör för SMART1 i Storbritannien och Irland. Den androidbaserade telefonen från COBS blir ett bra komplement till ICONs produktsortiment för "intelligent communications"

ICON är stora på DECT och WiFi lösningar i Storbritannien och Irland, och har många års erfarenhet av bland annat Spectralinks produkter. SMART1 passar bra in både som ett komplement till existerande kunders befintliga system, men också för nya kunder som vill ha en modern plattform för trygg och säker kommunikation och larm med positionering. "Funktioner som toppdisplay, larmknapp, positionering och push to talk är idealiska för många av våra partners kunder", säger Mark Shane, försäljningschef på ICON. SMART systemet innefattar:

• SMART1 - Android, DECT och WiFi i unik kombination
  • IP DECT basstationer - en komplett trådlös  lösning för tal, larm och meddelanden
  • SMART Manager - mjukvara för att administrera systemet med appar osv

"Vi på COBS är glada över det nya samarbetet. ICON som har mycket kunskap och lång erfarenhet av både DECT- och WFi-baserade kommunikationslösningar. Vi ser fram emot att tillsammans uppnå våra mål för den brittiska marknaden", säger COBS VD, Sören Erlandsson.

• icon
  • smart1