Sommaren 2022 arbetade 275 ungdomar från Jordbro och Haninge kommun med att förbättra sina bostadsområden.

Tillsammans för Haninge gav 275 ungdomar feriepraktik 2022

Coca-Cola i Sverige deltar årligen i projektet Tillsammans för Haninge för att stötta ungdomars kompetensutveckling, självkänsla och öppna vägen till ett första arbete. Under 2022 fick 275 ungdomar från Jordbro och Haninge kommun sommarjobb genom projektet.

Tillsammans för Haninge drivs av Haninge kommun och det lokala näringslivet, och erbjuder ungdomar feriepraktik i sina egna bostadsområden. Målet är att öka trivsel och trygghet i närmiljön, samt att ge förutsättningar för fler unga vuxna att introduceras i arbetslivet.

Ungdomarna arbetade med att förbättra sina bostadsområden genom att bland annat rusta upp lekparker, installera pantrör, plocka skräp och bygga planteringslådor. De gjorde även studiebesök på vår anläggning i Jordbro för en workshop i CV-skrivning och givetvis en guidad tur i produktion och lager.

– För oss är det viktigt att samverka inom det lokala samhället och stötta projekt som stärker och förenar medborgare. Vi är glada att projektet leder till att fler unga vuxna får möjligheten till ett första jobb, säger Lisa Wahlström, kommunikations- och hållbarhetsdirektör på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige.

Vi ser fram emot att fortsätta stötta projektet under 2023.