Asllani, Eriksson, Fischer, Jakobsson, Lindahl och Seger på Coca-Colas flaskor

Inför sommarens fotbolls-VM i Frankrike kommer sex damlandslagsspelare för första gången att finnas på Coca-Colas flaskor i Sverige. De exklusiva flasketiketterna finns i butik från maj till sensommaren och är en del av den satsning Coca-Cola gör tillsammans med Svenska Fotbollförbundet för att uppmärksamma sommarens fotbollsfest och synliggöra spelarna.

Spelarna som kommer att frontas på flasketiketterna är Kosovare Asllani, Magdalena Eriksson, Nilla Fischer, Sofia Jakobsson, Hedvig Lindahl och Caroline Seger.

– Fotboll förenar och få händelser skapar ett lika starkt engagemang som när ett landslag spelar fotbolls-VM. Som stolt sponsor av Svenska Fotbollförbundet är vi därför väldigt glada att ha några av världens bästa spelare på våra etiketter som kommer att finnas på miljontals flaskor, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola är partner till Svenska Fotbollförbundet sedan 2017 och inför sommarens VM görs en stor satsning för att lyfta landslaget. Coca-Cola har också ett globalt långsiktigt samarbete med Fifa.

– Det är häftigt att jag och mina lagkamrater kommer att finnas på Coca-Colas flaskor som säljs över hela Sverige. Det är viktigt att damfotbollsspelare får synlighet eftersom det bidrar till ett ökat intresse inför sommarens VM och för damfotboll i stort, säger Caroline Seger, lagkapten för svenska landslaget.

VM-etiketterna finns på Coca-Cola® Original Taste 500 ml och 1,5 L, Coca-Cola Zero® Sugar 500 ml och 1,5 L och finns i butik från maj till sensommaren.

Supporta din hemmaklubb – kod under kork

Under Coca-Colas VM-kampanj finns det möjlighet att supporta sin favoritklubb genom att gå in på coke.se/fotboll och registrera en kod som finns under korkarna på PET-flaskor för Coca-Cola och Bonaqua. Coca-Cola skänker 1 krona för varje kork som registrerats på kampanjsajten. Kampanjen avser Coca-Cola Original Taste®, Coca-Cola Zero® Sugar, Coca-Cola Light® 500 ml, 1L, 1,5L, 1,75L och 2L PET under perioden 2/5 – 30/9 2019. Bonaqua® PET omfattas också av kampanjen.

För mer information, kontakta:

Therese Lystedt, kommunikationschef Coca-Cola AB

E-post: tlystedt@coca-cola.com

Andreas Jansson, kommunikationschef Svenska Fotbollförbundet

E-post: andreas.jansson@svenskfotboll.se

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa® , Honest® och Minute Maid®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Vi har åtagit oss att minska antalet kalorier vi sätter på marknaden med 20% till 2020. Våra PET-flaskor ska bestå av minst 50% återvunnen PET 2020. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.