Besöker startup-scenen i Berlin

Den här veckan har Codemill hängt med Uminova till Berlin för att spana in startup-scenen och förutsättningar för att starta verksamhet i den tyska huvudstaden. Det är ett blandat program med nätverkande som den röda tråden.

Från Codemill åker Linn Rosenberg, säljare, och Jon Hollström, senior utvecklare. De berättar att de under den första dagen, tisdag 21 april, fått en bra inblick i startup-scenen med många möten i härliga miljöer. Morgonen började på Sankt Oberholz med Louis Alegria, grundaren av eventguiden Vamos. Sen blev det en tur till Google-finansierade Factory Berlin där bland andra Soundcloud och Uber håller till. Efter lunch blev det ett besök på Microsofts Venture Accelerator där de fick lyssna på några pitchar från ett par intressanta startup-företag, och efter att ha besökt även Deutsche Telekoms hub:raum avrundades sedan dagen på Rainmaking Loft och Start Up Bootkamp.

Resten av veckan bjuder bland annat på mässan Apps World och fler intressanta möten.