Codesign Research Studio åker till arkitekturbiennalen i Venedig

Codesign Research Studio åker till arkitekturbiennalen i Venedig

Den 24e maj öppnar arkitekturbiennalen i Venedig där årets tema är Freespace. Codesign Research Studio (CoRS) reser dit för att delta med interventionen Hidden Space. Syftet med interventionen är att synliggöra de rum där barn frihetsberövas samt skapa debatt kring arkitekturens roll i relation till detta.

Interventionen är en del av projektet Dolda rum där årets CoRS team kartlägger de rum i Sverige där barn blir frihetsberövade. Projektet har sin grund i att barnkonventionen föreslås bli svensk lag år 2020.

Följ CoRS i Venedig på instagram @codesignresearchstudio och under #hiddenspace
Läs mer om CoRS här.

Jelena Mijanović

Presskontakt Arkitekt Presskontakt +46 (0)70 66 55 008
Robin Rushdi Al-sálehi

Presskontakt Affärsutvecklare & opinionsbildare 0767065662

Codesign = Tillsammans

Vi på Codesign är en samling människor med olika personligheter och kompetenser. Inte en enda av oss som jobbar här har fått jobbet för sin spjutspetskompetens utan för att vi är spjutspetspersonligheter, med kompetens.

Organisationer består av människor med olika sorters behov. Dessa behov tar vi fasta på i våra uppdrag. Vi är övertygade om att samverkan ger det bästa resultatet. Därför sker våra projekt tillsammans med snickare, producenter, fastighetsägare, förvaltare och inte minst med våra kunder. Vi verkar tillsammans, och då blir det bra.

Tillsammans tar vi reda på hur vi kan göra människor lyckligare, smartare och bättre.
Där, i den meningen får vi vår lust och energi. Svårare än så är det inte.

/Codesign

Codesign