Hanna Engström, Investor Relations Professional.

Coeli stärker upp Investor Relations – rekryterar Hanna Engström

Coeli fortsätter att växa och välkomnar Hanna Engström som ny Investor Relations Professional. På Coeli kommer Hanna att tillsammans med Kristin Gejrot vara ansvarig för Coeligruppens Investor Relations och kommunikation kopplat till Coelis fonder, kapitalförvaltning och investeringar. Hannas fokus kommer främst att vara onoterade investeringar och kapitalanskaffningar, fondlanseringar, kvartalsrapporter och Coelis House View.

"Vi ser en fortsatt stor efterfrågan för våra tjänster och det är mycket glädjande att kunna välkomna Hanna till Coeli som ytterligare breddar Coelis IR-kompetens. Vår kundbas och portfölj av fonder och investeringar växer och med vår ambition att leverera marknadens bästa investerarkommunikation så känns det väldigt bra med en så stark förstärkning. Med sin tidigare erfarenhet och sitt genuina kunnande, kommer hon att stärka vår verksamhet och göra det ännu lättare för våra investerare att göra informativa investeringsbeslut och följa sina investeringar", säger Kristin Gejrot, Head of Investor Relations.

Tidigare har Hanna arbetat på Grant Thornton och har erfarenhet kring rådgivning inom M&A i samband med säljmandat, köpmandat och kapitalanskaffningar med fokus på ägarledda small- och midcap bolag. Hon har en master i finans från Linköpings Universitet.

"Jag är väldigt glad över att bli en del av Coeli och ser fram emot att tillsammans med teamet bidra till Coelis fortsatt spännande tillväxtresa", säger Hanna Engström, Investor Relations Professional.

Kristin Gejrot

Head of Investor Relations +46 73 500 46 27