Nyhet -

Colin Moon om hur svenskar uppfattas internationellt och vad det kan betyda för ledarskapet.

Samhällen och företag definieras många gånger efter deras kultur och som ledare måste man alltid navigera i kulturlandskapet, vare sig man vill eller inte. Denna intervju handlar om den svenska kulturen utifrån ett internationellt perspektiv och hur vi svenskar kan uppfattas. Det kan vara extra viktigt att reflektera kring om man har någorlunda täta kontakter med personer från andra länder. Och även om det inte stämmer in till 100% baserat på just dig som person så påverkar det fortfarande synen på dig som svensk.

Intervjun är cirka 10 minuter lång och ingår i en av Miyagis lektioner i modulen "Kulturen sitter
i väggarna, eller?".

Programmet är helt onlinebaserat och där vi utvecklar deltagarnas direkta ledarskap. Besök gärna vår hemsida för att få mer input om oss och hur vi lägger upp programmen: www.miyagileadership.se

Lyssna på Colin Moon, Årets Talare 2012, och hans syn på den svenska kulturen samt hur det svenska ledarskapet sticker ut.

Klicka på länken till videon under 'relaterat material' eller på